Kapsam

Öğretmen adaylarının yapay zeka teknolojilerine yönelik bilgi ve becerilerinin artırılması ile bu teknolojileri kullanarak alanlarına özgü öğretim materyallerinin oluşturulmasını içeren bu proje temel olarak 4 aşamadan oluşmaktadır.

İlk aşamada açılış dersi kapsamında farklı üniversitelerde eğitim gören ve birbirlerini tanımayan öğretmen adayları tanışma ve kaynaşma fırsatı bulacaktır. Akabinde yapay zeka, yapay zekanın eğitimde kullanımı vb. hususlara değinildikten sonra ilgili teknolojilerin hazırlanması sürecinde önemli bir yer edinen prompt yazma ve teknikleri gibi konular hakkında bilgi verilerek, sürece yönelik yapılması gerekenler ve örnek yazım teknikleri gösterilecektir.

Projenin ikinci aşamasında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Alan uzmanları tarafından yürütülecek olup öğretmen adaylarına program kapsamında belirtilen yapay zeka araçları tanıtılacaktır. Bu aşamada yapay zeka araçlarının tanıtımı, tüm katılımcıların yer aldığı tek bir sanal sınıfta gerçekleştirilecektir.

Projenin üçüncü aşamasında gün içerisinde tanıtılan yapay zeka teknolojileriyle katılımcıların uzmanlık alanlarına uygun olarak öğretim materyallerini geliştirmeleri beklenmektedir. Tanıtılan yapay zeka uygulamaları ile ilgili BÖTE alan uzmanı ve ilgili konu alan uzmanı atölyelerde birlikte görev alacaktır. Bu aşamada BÖTE alan uzmanları teknik bilginin sunumunun yanında geliştirilen materyallerin hazırlanması sürecinde yapay zeka uygulamasının nasıl kullanılacağına yönelik sorumluyken, diğer alan uzmanları (fen, sınıf ve sosyal) ise öğretim sürecinin hangi aşamasında, ne şekilde uygulamaların hazırlanabileceğine yönelik bilgiler verecektir. Ayrıca hazırlanan uygulamaların içerik olarak uygunluğunu kontrol etme boyutunda da sorumlu olacaklardır. 


Projenin son aşamasında ise öğretmen adayları tarafından geliştirilen yapay zeka destekli öğretim materyallerinin sergilendiği e-sergi aşamasıdır. Bu aşamada öğretmen adayları tarafından sunulan yapay zeka destekli materyallerle öğrenme ortamındaki etkileşimi arttırmak, öğretim materyalinin niteliğini arttırmaya ilişkin farklı fikirleri ve önerileri ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır.